Van trein naar trein - Reisverslag uit Luoyang, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Van trein naar trein - Reisverslag uit Luoyang, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Van trein naar trein

Door: ilja/esmee/kirsten

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

27 Juli 2011 | China, Luoyang

Bedankt voor jullie reacties, even nog over het weer waar naar gevraagd werd. Het wordt morgen 37 tot 39 graden met volop zon... afgelopen 2 dagen ook wel wat zon gezien.

Ik (Esmee) zal wel wat vertellen over de trein. Eergister voor het eerst met de nachttrein, soft seats. Na onze ervaringen in Egypte en India hadden we ons op het ergste voorbereid. Nu kregen we te horen dat we alle vloeibare spullen uit de koffers moesten halen en in de handbagage moesten doen. En aangezien ik een loodzware toilettas heb met zalfjes, shampoo, tandpasta enz. in een klein tasje is het loodzwaar! Maargoed, anders dan vorig jaar mochten de koffers ook niet mee in de cabines omdat het te ''smal'' zou zijn. Eenmaal in de trein aangekomen 50 minuten voor vertrek, lekker rustig en geen haast. bleek het hartstikke mooi te zijn. zachtere bedden dan in het hotel, een sluitende deur, met zijn 4ren in 1 kamertje. was hartstikke gezellig, en we hebben heerlijk geslapen.

Na een nachtje in een hotel vandaag 6 uur met de trein van xi'an naar luoyang. Dit waren hard seats, die eigenlijk ook verrassend zacht waren. Het was ook niet heel druk. Ook heel gezellig gehad, met onder andere chinesen. Ik ging namelijk samen met iemand uit de groep woorden opzoeken in het boekje chinees leren die ik voor mijn verjaardag heb gehad. En als er dan een Chinees voorbij kwam zeiden we in ons beste Chinees iets van zakkenroller. Na een aantal woorden gingen alle Chinesen achter ons staan, om te kijken, verder 6 uur lang gekaart! Nu in een superluxe hotel met gratis internet en een computer op de kamer! En morgen weer de nachttrein van 12 uur.

Hallo hier Kirsten
Gister hebben we het Terracottaleger gezien.Als eerst gingen we naar een fabriek, daar gingen ze uit leggen hoe die poppetjes werden gemaakt. Het was erg intressant. In die winkel hebben we ook een aantal souveniers gekocht.Vervolgens gingen we naar het terracpttaleger. Het was erg groot, maar ook super warm ergens in de 35 graden.Gister avond gingen we naar Xi'an by night. Daar zagen we een hele mooie licht show in het doker, we hebben daar ook nog door een avond markt gelopen. Je kon er vooral eten kopen (zag er wel vies uit)

Vandaag zijn we eerst in de ochtend naar de stads muur van Xi'an geweest. Het was wel een mooi uitzicht maar je zag niet zoveel.Daarna zijn we nog naar een Islamitische Moskee geweest, dat was wel heel rustig voor zo veel mensen. wel 8 Miljoen alleen in de stas. Toen we uit de Moskee gingen zijn we nog door de markt gelopen, veel dingen gekocht!! :) Om kwart over 1 gingen we met de trein naar Luoyang was lkkr druk, Het was een reis van 6 uur. Maar we zijn wel een sorrt atractie iedereen kijkt naarje en wil met je op de foto. ik sta er wel 30 keer op. We hebben net gegeten alleen het was niet te eten. Elke dag krijg je het zelfde te eten, 'k vind het steeds viezer worden :/ Bah Maar gelukkig zitten we nu in een heel mooi groot lux hotel. :)

Ni Hau
Ik weet niet wat de dames allemaal hebben verteld. We zijn bijna een week onderweg. Voor mijn gevoel al veel langer. Zoveel belevenissen, de dagen beginnen vroeg rond 7 uur tot zeker 23 uur 's avonds. Allerlei hoogtepunten flitsen voorbij: chinese muur, verboden stad, lama tempel, moskee, markt, steden by night, terra cotta leger, veel historische verhalen van onze gidsen. Een ding Lieke ik ben blij met mijn mac hamburger vandaag. Chinees eten wordt me toch echt een beetje teveel. De vele Chinezen zijn ook gek op de Mac, KFC etc. Zelfs Subways kennen ze hier. Nou eigenlijk lijkt het net of je in het Westen loopt qua winkels. Dure shops staan haaks tegenover de armoede in de hutongs. De reisleider laat heeeel weinig zien van de andere buurten. H&M, Zara het is hier gewoon en de prijzen (hollanders kan het niet) zijn hetzelfde als in NL. Wetende dat het gemiddelde inkomen 300 eur per maand is was het laaiend druk in de winkels. Mijn schoenen met ritsjes achterop zijn hier ook mode. Heel grappig om te zien (heb nog geen schoenen gekocht moeilijk om me te beheersen ;). De dames hebben al aardig geshopt. Misschien een nieuwe koffer straks? Afdingen moet ik echt leren. Met een rekenmachine in de hand lukt het al aardig. Engelssprekende chinezen zijn er wel, maar toch erg schaars. In de winkels is het soms handen en voeten werk. Er zijn al heel veel foto's van ons genomen. Meestal worden we nagestaard. Zijn het niet onze grote voeten (valt wel mee) dan is het wel ons haar, kleur ogen, lengte, kleding etc. Over je heen laten komen. Ik kan er wel om lachen. Deze pc in de kamer is toch wel erg luxe. Ga nu wel stoppen. Morgen naar de Longmen grotten en daar kijk ik erg naar uit. Liefs Ilja

• 27 Juli 2011 - 13:45

Mario Blanken:

Hoi reizende familie,

Leuk om jullie reis zo op de voet te kunnen volgen. Ik mis dit keer wel een paar foto's. hahaha. Nee geniet er lekker van en denk maar zo, in Zuid Afrika is het nu winter en sneeuwt het volop.

Groetjes Mario (kvk)

• 27 Juli 2011 - 14:51

Mario Blanken:

Bedankt voor de hele mooie indrukwekkende reportage.
    Wooow wat mooi allemaal.

Geetings Mario (kvk)

• 27 Juli 2011 - 15:02

Gea:

Jullie hebben gelukkig ook de treinreis goed beleefd en hebben prachtige foto's. En vermaken jullie dus prima zo te lezen. Veel plezier nog en genieten maar!

XXXX

• 27 Juli 2011 - 17:10

Lieke:

heeui,

Klinkt weer allemaal super leuk!!
    Wel jammer dat jullie niet echt de stadjes kunnen zien, maar gelukkig wel de "grote dingen"
    Haha, het eten is me daar nooit genoeg geworden
    Het klopt dat er heel veel Mac's enzo daar zijn, vooral in de grote steden is er "zo gezegd" in elke straat wel een fastfood iets, haha
    Grappig dat jullie zo vaak op de foto worden gezet, moest je nagaan hoe ze ons nakeken toen wij er waren.
    3 Chinezen met 3 van die blanken, haha.

Er zitten trouwens erg mooie foto's tussen =D

btw gaan jullie ook panda's kijken?
    xx.

• 27 Juli 2011 - 18:09

Henk:

Hey meiden,
    Ik heb weer van jullie verhalen genoten.
    Wat heerlijk, dat jullie nu mooi weer hebben.
    Hier was het vandaag, voor het eerst sinds jullie vertrek, lekker.
    Toch wel een raar idee hoor, dat jullie alles waar een doorsnee Nederlander maar aan kan denken wanneer iemand het over China heeft, zomaar ff in 2 weken gaan bekijken.
    Een aantal van die terracottabeelden kwam me trouwens harstikke bekend voor.
    Groetjes.

• 27 Juli 2011 - 19:00

Robin:

Hallo dames, fijn te horen dat alles goed gaat en dat jullie vermaken. Ook fijn dat het weer ook wat beter is geworden alhoewel het is misschien ook wel weer een beetje erg heet als de zon ook nog eens schijnt. Vond vooral die terracotta mevrouw erg leuk, leek sprekend op esmee. Zag trouwens ook een stanbeeld die wel heel erg veel weg had van Kirsten. Geniet ervan en uitrusten kan wel weer als jullie terug zijn. Groetjes papa

• 28 Juli 2011 - 07:33

Ilona:

Ey wereldreizigers,
    Jullie hebben weer een hoop gezien zeg, heel leuk dat jullie deze site hebben. Vind het erg leuk om te lezen!! Jullie maken weer een hoop mee daar!!

Straks in Italië maar lekker uitrusten he dames..
    En Il, binnenkort maar even wat afspreken ben erg benieuwd naar de rest van de foto`s en verhalen.

Heel veel plezier nog, geniet nog lekker!!
    Tot snel Liefs Iloon