Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Shanghai

Door: Ilja

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

01 Augustus 2011 | China, Sjanghai

Ik heb net een boottochtje achter de rug door het 'manhattan' van shanghai. In een veel te drukke boot langs de hoge torenflats, de haven, businesscentrum etc. Daarna gedropped voor de Rolls Roys, Corvettes en vele andere dure auto's. Wel mooi, maar kan het net niet betalen. Doorlopen dan maar naar de volgende straat om te eten. Een salade kan er nog net van af.

Alle kleding lijkt qua prijs een beetje op de PC Hooftstraat te Amsterdam. Een jasje voor 3500 euro? Bijna voor niks.

Wat doe ik hier in hemelsnaam ? Eh ja heb geen keus want we worden pas over twee uur opgehaald.

Wel even het uitgaansleven van de chinezen ervaren. Karaoke is toch echt geweldig om te zien (bedoel er niks mee Henk :)) Want daar kicken ze hier op. Uitgaan is dus zingen, meezingen, schreeuwen, dansen, drinken, veel drinken.

Morgen gaan we de city verkennen en 's middags even vrij. 's Avonds naar een acrobatenvoorstelling.

Voor mijn gevoel mis ik nog steeds het echte leven in China. Daarmee bedoel ik, weg van alle luxe. Dit kan toch niet waar zijn? In Nederland loop ik ook niet door de Beethovenstraat. Dus waarom hier wel? Cultuur snuiven is het niet echt. Volgens de gidsen moeten we vooral genieten van alle pracht en praal, groene bomen, parken, shows e.d. Jammer maar waar.

Nu is het bijna twaalf uur en ga mijn bed in. Groetjes Ilja

PS bedankt voor alle leuke reakties!!

• 01 Augustus 2011 - 16:12

Henk:

Ja inderdaad,

Het is allemaal wel een beetje eenzijdig wat jullie door de gidsen voorgeschotelt krijgen.
    Is het niet mogelijk een uitje van de gidsen over te slaan, een taxi te nemen en aan de chauffeur te vragen om jullie naar een normale wijk te brengen?
    Of is dat te gevaarlijk?
    Misschien met nog een paar mensen van jullie groep?
    Euh... die karaoke...daar hebben we het maar ff niet meer over Haha...jank

• 01 Augustus 2011 - 16:46

Gea:

Ja meis, denk dat als de chinezen hier zijn ze ook van de "luxe" dingen willen proeven!!!! ugh ugh en al onze bezienswaardigheden....dus zal niet anders zijn daar voor ons gewone Nederlanders.
    Tuurlijk willen we het "echte" china zien maar dat zal wel niet kunnen teveel onrust misschien? Hopelijk heb je wel een lekker nachtrust.

XXXGea

• 01 Augustus 2011 - 20:25

Marella:

Klinkt allemaal heel gaaf! Heb je misschien tussendoor wat meer tijd? Probeer een taxi te vinden die je het echte china wil laten zien of een gids die wat wil bij verdienen. Zo deden wij het tijdens onze reis:-) veel plezier! verder!