De eerste dagen - Reisverslag uit Peking, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Peking, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: ilja/esmee/kirsten

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

24 Juli 2011 | China, Peking

NI HAU

Hoi allemaal,Bedankt voor jullie leuke reacties. Na een vlucht van 9 en een half uur zijn we aangekomen in China. Tot onze verbazing bleven er steeds meer mensen voor onze groep komen en zitten we nu op een aantal van 37 mensen, een beetje erg veel dus. Wel allemaal Nederlanders, dat is wel zo makkelijk. Toen met de bus naar het hotel. Het was half 2 lokale tijd ongeveer. We kregen een drie persoons kamer die ontzettend groot is. Zelfs groter dan de vierpersoons. Het was een appartement dus we hebben een keuken en een soort van woonkamer.

Tot nu toe hebben we elke dag, 's middags en 's avonds op dezelfde manier gegeten. Met 10 personen aan een ronde tafel met een draaischijf. Steeds worden er nieuwe gerechtjes bij gezet. De een lekker dan de ander, maar het ziet er goed uit.

We zitten 3 nachten in hetzelfde hotel. De tweede dag zijn we naar de secret way geweest. Een lange weg met allemaal standbeelden van dieren. Dit was de weg naar de ming graven, waar wij er 1 van gezien hebben.'s middags (in de hoop dat de lucht dan wat zou zijn opgeklaard) zijn we naar de Chinese muur geweest. (We hebben in drie dagen China geen 1 x de zon gezien. Het is totaal bewolkt en zelfs nevelig. Je kan ook niet erg ver zien. Niet zo mooi voor op de grote muur dus, sta je na drie kwartier stijl omhoog klimmen bovenop. Zie je.... HELEMAAL NIKS! Niet verder dan ik denk 50 m.Het werd er wel allemaal misterieus van. Toen ik en Ilja naar het eind (van de uitham) gelopen (omhoog) en bleef Kirsten even zitten. Vanaf ver zagen we Kirsten omringt door Chinese meisjes(die warenmetwel 100 mensen op reis)die met haar opde foto wilde. De meisjes achter ons gingen er zelfs voor rennen. Maar goed, verder over vandaag.

Een warme dag, en op weg naar 2 tempels. Een lama tempel (ontzettend groot) en de temple of heaven. 's middags hebben we eerst gegeten bij mensen thuis in de houtong. Een buurt met allemaal kleine huisjes. Met 37 mensen in 1 huis! Daarna een tour gehad in een riksja door diezelfde houtong.

Vanavond kong fu en morgen naar plein van de hemelse vrede en de verboden stad. Daarna om 20 uur met de nachttrein naar xian.
Groetjes Kirsten, Ilja en Esmee

• 24 Juli 2011 - 07:05

Lieke:

Het eten is daar altijd lekker!!
    En ziet er altijd super mooi uit, nja meestal, haha.
    Wel jammer van het weer, hier is het ook niet veel beter.
    Hopelijk klaart het bij jullie snel op!!
    Nog veel plezier in Beijing =D
    xx.

• 24 Juli 2011 - 09:30

Robin:

Het zijn mooie en ook bijzondere foto's. Zag warempel een alien op de chinese muur. Zag ook hele bijzondere sateh stokjes brrrr.
    Nooit geweten dat die muur zo hoog was en inderdaad jammer dat de zon niet schijnt. Veel plezier daar nog en hoop nog veel van jullie te horen. Groetjes papa

• 24 Juli 2011 - 11:31

Myrna:

Vind het weer heel gezellig om de mooie foto's te zien en de reisverslagen te lezen. Een hele mooie tijd daar!

• 24 Juli 2011 - 20:25

Henk:

wauw, wat hebben jullie in die paar dagen al veel gezien en meegemaakt.
    En wat lijkt die muur nog nieuw.
    Op die foto's vind ik het zicht nog wel meevallen.
    Trouwens wel een fantastisch aandenken, die foto's van jullie op de muur.
    Ik kan niet wachten de bijbehorende verhalen live te horen.
    Ik hoop wel dat jullie nog beter weer gaan krijgen.
    Groetjes.

• 25 Juli 2011 - 08:52

Nelleke:

Hoi dames, volgens mij vermaken jullie je wel daar. Veel nieuwe indrukken en een heel andere cultuur moeten een [ ont-]spannend gevoel geven. Dit heb ik tenminste ervaren in Nepal. Jammer dat het weer wat minder is maar ik denk dat jullie evengoed veel plezier hebben, geniet ervan en hartelijke groeten vanuit Blaricum, Nelleke.

• 25 Juli 2011 - 08:58

Joke:

Klinkt goed allemaal.

Jullie hoppen echt van de ene vakantie in de andere.. doen jullie goed hoor, Hopelijk snel wat minder mist.
    Zelfs 3-oog is mee.. Leuk om te volgen
    Jullie zijn echt super actief..
    Geniet er lekker van.
    groetjes Joke

• 26 Juli 2011 - 08:40

Ilona:

Ey lady`s,
    Wat is die muur gaaf zeg!! Zal wel een hele klim geweest zijn? Wel super mooi ook hoor ;).
    Jammer van het weer, is het wel warm?
    Heel veel plezier nog!! En tot snel..
    xxx Iloon