Bijna aan het eind - Reisverslag uit Sjanghai, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Bijna aan het eind - Reisverslag uit Sjanghai, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Bijna aan het eind

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

02 Augustus 2011 | China, Sjanghai

Nihou allemaal,

Vandaag (vanmorgen) weer naar een tuin en een tempel geweest. Dat is het eerste wat iedereen dacht, alweeer. Maar toch blijft het altijd mooi om te zien. Bij de tempel was het contrast tussen de ouderwetse tempel met 10 m ernaast een gigantisch hotel die erbovenuitsteekt, leuk voor op de foto's ... Deze tempel heette de jade boeddha tempel. En verassend genoeg, haha, was er een jade boeddha. Deze was wel erg mooi om te zien en ook weer totaal anders dan de vorige boeddha's. Het was wel weer erg warm vandaag. Een graadje of 32 minimaal, en volop zon.

Na de tempel met de bus naar de tuin gereden. We werden wat verder afgezet en konden zo nog langs allerlei goedkopen winkeltjes lopen. Daar moesten we natuurlijk in eerste instantie voorbij lopen want we kregen later nog een anderhalf uur om even te shoppen. Zig zag uitgekomen op een plein was er een watertje met allemaal rook. Hier kon je offers doen, waarvoor weet ik niet precies. Wel grappig was dat je zag dat de rook gewoon vanonder het bruggetje werd geblazen. Ook in dit water zaten weer enorm veel karpers, sluiers en goudvissen. Erg grappig om te zien in deze grote hoeveelheden. Aangekomen bij de tuin kon je met de gids meelopen of op eigen gelegenheid rondlopen. Wij zijn vast vooruit gelopen en het was me toch zoeken naar de uitgang. Hier een paadje, daar weer een paadje. En nergens een bordje UITGANG. Na de uitgang gevonden te hebben weer terug gelopen naar de winkelstraat want Kirsten had weer ( :) ) een tas gezien. Uiteindelijk de tas niet gekocht, maar wel een pyjama. Ook kwamen we langs wat schoenenwinkels met gypen voor 3 of 4 euro. Nou, aangezien ik niet zulke leuke zwarte gypen heb toch maar even gekeken. En verrek, ze hebben mijn maat! Dus heb ik nieuwe schoentjes zwart voor 4 eurie.

Na nog een beetje rondgeslenterd te hebben en nog wat kleine dingetjes gekocht te hebben zijn we weer terug naar de bus gegaan. En onderweg naar (tromgeroffel) de lunch. Erg lekker gegeten, weer totaal anders dan in de andere steden en daarna op de Nanjing road afgezet. 1 van de drie duurste straten in Shanghai. Alle merken waren net zo duur en de mannetjes met nepmerken net zo vervelend. Daar in een uur 2 t shirts voor kirrie gekocht, en weer terug de bus in.

's avonds hebben we een vrije avond en kon je kiezen of je naar een show ging. Circ du soleil (als je het zo schrijft). Deze optie hebben wij gekozen, je moest alleen zelf dineren. KIrsten heeft verassend genoeg bij de mac donald gegeten, en ik heb een heerlijke bak met noodels uit de supermarkt gehaald waar je alleen maar warm water bij moet doen. Ook mama heeft bij de mac gegeten. Om kwart voor 7 verzamelen en opweg naar het theater. Nu net terug gekomen en het was ontzettend mooi! Ze hebben zelfs met 8 motoren in een soort stalen bol gereden. Niet voor te stellen zo spannend waren sommige momenten. Mensen die 8 meter de lucht in geschoten werden doormiddel van een soort wip waarop dan 2 andere mensen sprongen. Foto's waren helaas niet toegestaan, maar er zijn mensen die de hele show gefilmd hebben, dus die kunnen we nog opgestuurd krijgen.

Nou genoeg over vandaag, morgen gaan we alweer terug naar Beijing. Half 8 opstaan, wat inmiddels uitslapen is geworden voor ons. En dan opweg naar het vliegveld. Een vlucht van 2 uur, Shanghai Beijing. Rond 4 uur komen we ongeveer in het hotel aan waar dan dezelfde reisleider wacht als in het begin van de vakantie. Pong (geen ping :)). En dan is al bijna het eind in zicht, we willen eigenlijk nog wel graag naar de Beijing zoo, vooral voor de panda's maar dat is waarschijnlijk te ver weg. Dat zullen we allemaal nog wel zien.

Beetje lang verhaal maarja, hebben jullie ook wat te doen :)

Groetjes Ilja, Kirsten en Esmee

• 02 Augustus 2011 - 14:38

Robin:

Volgens mij kun je lang zoeken in china naar het bordje uitgang want ze spreken daar Chinees haha je had moeten zoeken naar , volgens google betekent dat uitgang. Laten we hopen dat jullie de panda's nog te zien krijgen, dat hoort toch wel heel erg bij China. Een goede reis alvast terug naar Beiing en laten we hopen op een hele leuke laatste vakantie dag. Groetjes papa

• 02 Augustus 2011 - 14:39

Robin:

Dat is balen had het chinese woord voor uitgang erin gezet maar blijkbaar kun je geen chinese tekens in je reactie zetten. Jammer

• 02 Augustus 2011 - 21:22

Henk:

Zo, das weer een flink verhaal.
    Wat lees ik hier toch steeds van mac.donalds. Dames toch...!
    Maar eh ....Esmee, Noodels is ook niet echt een volwaardig gerecht hoor.
    Volgens mij is dat winkelen van jullie, hoofdzakelijk kijken. Echte hollanders Haha.
    Ja, ik denk idd ook dat, als het even mogelijk is, de panda's een must zijn.
    Een hele fijne laatste dag gewenst (die begint voor jullie onderhand al bijna) en dan gezond weer naar huis.

Doeiiiii

• 02 Augustus 2011 - 21:45

Renee:

Hahahaa wat vertel je dat weer leuk Ess! Klinkt als een zeeer geslaagde vakantie, en alvast een goede reis terug ! x Renee

• 03 Augustus 2011 - 10:45

Mariska: