Grooote update - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Grooote update - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Grooote update

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

11 Juli 2013 | Namibië, Swakopmund

Hoi allemaal. Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebb en begint het hier een beetje te werken. Er staan al een aantak fotos op waarop onder andere mufasa d le euw te zien is. Deze leeuw is getemt en kon je dys gewoon aaien ! Net een klein katje zoals hij op zn rug ging liggen als je zn buik aaide .

We hebben inmiddels ontzetten veelgezien . De vrouw waarbij we overnachten is ontzettend vriendelijk en wat een lol kan je daarmee hebb en ! We zijn al naar de schiol geweest waar nn moeder les heeft gegeven e/ hbben we kennen heel omaruru op ons duimoje . Next on the list was ethosa national park. Zon 300 km rijden. We h eb ben daar overnacht en savonds bij het waterhole gezsten. Wachten op dieren .ontzettend koud dus dik ingepakt kwam er rond half 11 een groep van 38 olifanten water drinken .ontzettend mooi ! De dag erna door etosha gecrist want het is zoooo groot. Vanalles gezien, springbokken, steenbokken, leeuw, klifant ,jakhals, zebra, gnoe , giraffe en heel veel vogels.

Via grootfontein zijn we teruggereden naar omaruru om de volgende dag te vertrekken naar ssakupmund. De kust. Het scheen hier erg koud te zijn dus warme kleding mee. In de 4 dagen dat we hier nu zijn hebb en we al heel veel mee gemaakt . We zijn naar walvisbay gereden waar we heeeel veel flaningos h eb ben gezien, we zinn naar de ee uw enouden pkant geweest en hebb en door het maanlandschao gereden . Op de pkanning staat nu nog een desert tour voor zaterdag en een dolphintour voor zondag (met zeehonden en misschien walvis)
Hier is het al om 6 uur super donker en verlaten oo straat. Dan zitten we dus al binnen. Dag is nogsteeds even wenn en.mkrgen dagje zonder pkanning maar wie weet wat we beleven !
Excuus voor het typen, hoop dat het een beetje te lezeb is maar het is niet mijn eigen teledoon... Die heeft namelijk geen internet . Gr out tjes! morgen ws meer fotos :D
V
Ik llaafs dit vast rest volgt

• 12 Juli 2013 - 17:40

Robin:

hoi hoi
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen, wel een gedoe omdat op een telefoon allemaal te moeten typen Wel bizar dat het daar overdag zo warm is en dat het dan 's avonds zo koud wordt. Wel vreemd want in Egypte en dat is ook Africa koelt het helemaal niet af 's avonds. Heb trouwens even gekeken naar dune 7, geweldig wat een bult zand. Dat het daar gewoon blijft liggen en niet weg waait? Er staan wel heel erg veel foto's van op internet, heb al lopen zoeken maar jullie staan er niet bij. Nu nog hopen dat jullie walvissen zien, geen idee je kans hebt in dit deel van het jaar. Lijkt me helemaal geweldig als je naast de grootste land dieren ook het grootste zeedier gaat zien. Geniet ervan, groetjes Robin