Hemel op aarde - Reisverslag uit Hangzhou, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Hemel op aarde - Reisverslag uit Hangzhou, China van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Hemel op aarde

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

31 Juli 2011 | China, Hangzhou

Nihou!

Jullie raden het nooit lieve collega's IK HEB MARGOT GEZIEN IN NANJING!! Zij zag mij als eerste echt. Heel bizar!!

(esmee) Na nog een heerlijke nacht in het hotel zijn we overdag naar de longmentgrotten en de witte paarden tempel geweest. Deze dagen was er een soort hitte golf aan de gang en was het gemiddeld zo'n 36 graden. Geen temperatuur dus om een bergje met grotten te beklimmen.

Vroeg opgestaan om de koffers weer buiten te zetten voor de trein naar nanjing 's nachts. De grotten waren ontzettend mooi, en zaten vol met boeddha beelden. Wel was elke grot bijna hetzelfde. Met paraplu en water was het een klein beetje uit te houden. Als enige van de groep lopend terug gegaan inplaats van varen met de boot naar de bus. Toch nog 20 minuten extra lopen maar wel langs winkeltjes!

Na de longmen grotto zijn we naar de witte paarden tempel gegaan. Eigenlijk hetzelfde principe als de lama tempel. Allemaal tempels achter elkaar met boeddha beelden erin.

's avonds dus weer de nachttrein gepakt, en dit keer waren we ruim optijd op het station. Daarvoor nog bij de dico's gegeten. Een soort kfc. Deze trein was minder luxe dan de vorige rit, maar erg vervelend was het niet. Iederen sliep weer in dezelfde groepen in een coupe. Heerlijk geslapen. Alleen was de wc een beetje vies.

Aangekomen in Suzhou, de hemel op aarde hebben we ontbeten en ons opgefrisd. Voor het eerst een vrouwelijke gids. Na het ontbijt en de douche zijn we naar het mausoleum van Dr Sun Yatsen geweest. In China de vader des vaderland. Weer een hoop trappen stuk of 600. Was boven een heel mooi uitzicht en een mooi beeld maar verder niet veel te zien.

Daarna naar de pagoda geweest die in dezelfde ''tuin'' stond. Het was een hele mooie hoge toren. Ook weer helemaal naar boven geweest. Super mooi uitzicht, maar dan moet je nog naar beneden. En als je je water bij het mausoleum al op hebt gedronken en dan nog 300 trappen moet lopen en weer terug ben je toch wel aardig uitgedroogd. Snel water gekocht en weer verder naar het volgende de lunch.

In Suszhou zijn we gisteravond naar de show van de man met de visnetten geweest. Nou ik heb geen 1 visnet gezien en alleen maar mannen met fluiten. Het waren 8 korte optredens. Opzich wel grappig om te zien, maar niet als het nogsteeds 32 graden is. Dus weer helemaal bezweet.

Vanmorgen naar de Liu tuin geweest. Erg moooi om te zien. 8 hectare groot! Er was zelfs een gedeelte met Bonzai boompjes :) Ook nog naar het oude stadsgedeelte geweest, waar ze de kikkers en eenden voor je neus slachtte. Erg sneu om te zien maar dat is nou eenmaal hoe ze hier leven.

Daarna naar de zijdefabriek geweest. Weer een en al moord, maarja. Het was erg interessant om te zien hoe het allemaal ontstaat alleen jammer dat ze de rupsjes dan levend koken omdat anders de kokon stuk gaat. Na de lunch vertrokken met de bus naar Hanzhou. Een rit van ongeveer 3 uur in de slechtse bus die we tot nu toe gehad hebben, maar goed er was weinig beenruimte maar ik heb toch niet van die lange benen. Alle mannen zaten met hun knieen in de nek :). Nou vanmiddag dus hier aangekomen. Even op de kamer gelegen, en dan opzoek naar de .... PIZZAHUT! En na een tijd zoeken toch nog gevonden. Toen we binnen zaten ontzettend harde regen en toen we weg gingen alleen nog onweer.

OMdat dit het enige hotel was met zwembad moest ik gewoon even zwemmen. Ookal regende het heb ik helemaal alleen gezwommen. Daarna even gekaart en kirsten ligt nu te slapen. Volgensmij heb ik nog lang niet alles verteld en staan er een hele hoop dingen door elkaar mara ik ben ook moe :) Nee hoor, ik probeer gewoon alles binnen een uur te doen en dat is een beetje lastig. Ik hoop ook dat ik de goede foto's erop heb gezet maar dat zal ik vanzelf wel zien. Ik weet niet, misschien dat we in Shanhai nog een verhaaltje kunnen typen waar we morgen heengaan. Dan horen jullie nog van ons!

Groetjes Kirsten, Ilja en Esmee

Na de foto's bekeken te hebben ben ik schijnbaar toch nog wat vergeten! De parels. Weer iets zieligs. Hier breken ze namelijk gewono de schelp open waardoor de Oester dood gaat. Er zitten soms wel 22 parels in 1 schelp! Ook weer erg interessant om te zien.

• 31 Juli 2011 - 15:39

Robin:

Had al een stuk geschreven, maar mijn naam vergeten en dan wordt het niet geplaatst en kan je het nog een keertje schrijven. Inderdaad bizar om tussen een miljard chinezen en al die vakantie gangers een collega tegen te komen. Het waren weer mooie foto's, ook grappig van die oester, vraag me af of het echt is zoveel parels in 1 zo'n schelp. Jullie maken echt veel mee en zien zo veel. Geniet nog maar met volle teugen van de laatste dagen. Ze hadden hier beter weer beloofd maar het is nog steeds prut weer. Zwaar bewolkt en een graad of 16, heel anders dan die temperaturen bij jullie. Veel plezier nog en tot gauw, groetjes papa

• 31 Juli 2011 - 20:17

Irene:

Nihao!

Wat een mooie reis maken jullie! We genieten mee vanaf onze mobieltjes hier in Denemarken. Ook wij hebben prachtig weer al is het "gelukkig" niet zo heet als bij jullie maar gewoon al dagen 24 graden en de hele dag zon! Geniet nog even van China! Liefs frans,irene,yinke en annouk

• 31 Juli 2011 - 22:05

Henk:

Hey meiden, wat een lang verhaal, maar dat komt doordat jullie zo verschrikkelijk veel zien en beleven, want per onderwerp schrijf je eigenlijk best wel kort.
    Maar dat is mooi, want ondanks dat we wel mooi op de hoogte blijven van hetgeen jullie doen, blijft er toch straks nog veel te vertellen.
    Esmee wordt al een echte schrijfster\verslaggeefster, terwijl Kirsten zich als fotomodel blijkt te ontpoppen.
    Hey Ilja, dit is wel heel toevallig, dat je daar een collega tegen het lijf loopt tussen al die miljoenen chinezen.
    Groetjes voor jullie alle drie en tot het volgende verslag.

• 01 Augustus 2011 - 06:25

Richard Wiggers:

Prachtig die uitgehakte Boeddha's. Toch leuk van Mao dat hij zijn handjes daar van af heeft weten te houden!

• 01 Augustus 2011 - 06:56

Maria:

Nou dames, ik ben toch wel erg onder de indruk van jullie reis, wat een mooie omgeving en tempels. Nog even en je kunt hier alles in geuren en kleuren vertellen. Geniet nog even van de laatste dagen. X Maria

• 01 Augustus 2011 - 15:55

Marella: