Taj mahal, trein enz. - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Taj mahal, trein enz. - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Taj mahal, trein enz.

Door: ilja

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

06 Augustus 2010 | India, Vāranāsi

We zijn gisteren naar de Taj Mahal geweest. Echt super mooi! En enorm groot. Om half zes zijn we vertrokken om bij zonsopgang de Taj te aanschouwen. Vanwege de moeson is het hier de hele dat bewolkt en regent het meestal rond een uur of vier. Jullie begrijpen dat er geen zonsopgang was, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben de graven binnen gezien. Helaas mochten er geen foto's worden gemaakt. Aan de overkant van de rivier lag nog een overblijfsel van de zwarte Taj Mahel, maar die is nooit afgemaakt.
's Middags zijn we naar het Agra Fort geweest. Prachtig om te zien veel marmer.
's Avonds wandelend door de straten van Agra naar een restaurant. Mensen nemen regelmatig foto's van onze groep. We zijn zelf een soort van wonder. Ik vraag me soms af wie nou naar wie kijkt. Op het moment dat we buiten staan lopen worden tot aan de deur van het restaurant achtervolg door horden jongens die van alles aan willen verkopen. Van de gids moeten we ze niet aankijken en volledig negeren. Best moeilijk. Maar werkt wel het beste.
's Avonds om half twaalf vertrok de trein naar Varanasi waar we morgen over de ganges gaan varen. Ik ben erge benieuwd. Op you tube staan filmpjes die er niet om liegen. De treinrit is goed verlopen. Ik heb prima geslapen en de meiden ook. We hadden als ontbijt koekjes, mangosap etc. In de supermarkt gisteren was geen brood te koop. Denk ook niet dat ze dat hier verkopen. Zelfs in de supermarkt proberen ze van alles aan te smeren.
Straks avond eten en vroeg naar bed. Om half vijf 's ochtends vertrekt de bus voor onze tocht over de ganges. 's Middags een andere tocht en tussendoor nog een bezichtiging in de stad.
Het eten is heerlijk. Ik heb nog geen las van mijn darmen, maar inmiddels zijn de eerste slachtoffers gevallen.
Ik vind het heel leuk dat jullie reageren. Groetjes. xx ilja

• 06 Augustus 2010 - 18:22

Robin:

Erg indrukwekkende foto's, zo'n enorm verschil tussen prachtige paleizen en armoede. Even kort dieren nieuwtje, ben met de cavia's naar de dierenarts geweest. Flip was schoon maar Annika niet. Omdat ze beiden in 1 hok zitten moeten ze toch allebei behandeld worden. Druppels meegekregen, eerste behandeling gezien bij de dierenarts en de tweede pas over 14 dgn en dan zijn jullie er volgens mij alweer. Zal het dan wel voor doen. Hier alles verder goed, het weer ook weer gelukkig. Zie met belangstelling uit naar de volgende reis belevenis. Groetjes papa

• 07 Augustus 2010 - 08:43

Gea:

Hoi,

Jullie hebben het zo te lezen echt super naar jullie zin en zien echt heel veel mooie maar ook wel minder leuke dingen. Prachtige foto's en wat een indrukwekkend gebouw zeg die Taj Mahal. Schitterend. Veel plezier nog en geniet met volle teugen.

Veel liefs,

Gea

• 07 Augustus 2010 - 09:51

Mario:

Hi .Ziet er allemaal gaaf uit hoor wat een beleving voor jullie.Een totaal andere wereld.En tegelijk een mooie herinnering.grtjs MF

• 07 Augustus 2010 - 10:08

Richard Wiggers:

Ilja, Kirsten en Esmee, wat een fantastische reis maken jullie toch en wat moedig dat jullie dit ondernemen. En ook erg bijzonder dat er een mogelijkheid bestaat de wereld thuis op de hoogte te houden van jullie indrukken! Pizza's zullen zeker wel smaken, als je zoveel onbekende geurtjes, smaakjes en beeldjes tot je neemt: de pizza als referentiepunt... De irritatie van achtervolgende en aanhoudende verkopers ken ik wel uit de tijd dat ik in Ethiopië was, maar ja, we zijn in materieel opzicht ook zo ongelooflijk rijk. Blij te horen dat jullie darmen nog op langzaam, maar zeker tempo werken, houden zo, goed in de gaten houden,
    nog heel veel plezier,

Richard

• 08 Augustus 2010 - 09:39

Nelly:

Hoi allemaal, vind jullie reisverslag echt te gek, het lijkt of ik er ook een beetje bij ben. De taj Mahal lijkt me helemaal prachtig om te zien in het echt. Veel plezier voor jullie 3-en. Hoop dat jullie nog heel veel moois zien en geniet ervan. Liefs van Martin en Nelly. Tot na de 21ste. xxx