Delhi at last - Reisverslag uit Delhi, India van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Delhi at last - Reisverslag uit Delhi, India van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Delhi at last

Door: ilja

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

19 Augustus 2010 | India, Delhi

Pff wat een reis. Vandaag met de trein in Delhi aangekomen. Na een koekjesontbijt en water konden we rond 10 uur de coupé verlaten. Met onze koffers en rugzakken in de hand de trein uit denderend wachten op onze gids. Wat is die bagage zwaar geworden. Zwetende mannen klampten ons aan om te helpen de koffers naar boven te dragen. Eigenlijk ruiken wij nu net zo. Slapen in onze kleding is toch geen pretje.
Onze gids was nog niet klaar met onderhandelen, maar iedereen had de bagage al afgegeven. Masaal liepen we de trap naar boven waarbij ik Esmee een beetje uit het oog verloor. Met haar rugzak op haar rug werd haar tas al vrij snel opengeritst door een man achter haar. Gelukkig niets verdwenen want een oplettende medereizigster zag het op tijd.
Buiten regende en de plassen water stonden er nog van even daarvoor. Toen we in de bus zaten begon het opnieuw te regenen. Het verkeer liep meteen vast. Wat een chaos. Links, rechts, toeterend, fietsen, motoren, auto's, bussen, vrachtauto's alles rijdt door elkaar. Verkeersregels kennen ze hier blijkbaar niet. Een verkeersagent met een monddoekje staat wat te zwaaien en tracht alles te regelen. Het helpt wel iets.
Dichtbij ons hotel worden we verzocht om uit te stappen. Het plenst zo hard, dat we even mogen blijven zitten. Maar dan toch naar buiten. Onze schoenen hebben al verschillende regenbuien getrotseerd. Dus ach, hop de plas in. Lekker soppen.
We kregen snel onze sleutels en als eerste even onder de douche. Wat een verademing ook al heb je koud water, dat maakt helemaal niets uit. je wordt schoon en dat is al heel fijn. Ik had namelijk al 30 uur geen zeep aangeraakt. De geur maakt hier allemaal niet uit. Iedereen stinkt een uur in de wind. En met de stank van de vuilnis doet het er niet toe.
's Middags met de meiden in de buurt van het hotel wezen wandelen. We zijn een bezienswaardigheid. Toch wel jammer dat we niet gewoon tussen de mensen kunnen lopen zonder aangesproken of nagekeken te worden. Esmee en Kirsten vinden het maar niks. Na wat lekkernijen gekocht te hebben snel het hotel in en eten bestellen. Gefrituurde kip met patat. Echt Indiaans.

Morgen de laatste stadstour en dan om 22 uur richting het vliegveld.

De vakantie was heel afwisselend. Het is gewoon te veel om na te vertellen. Lange dagen met heel veel varieteit. Het mooiste blijft voor mij toch echt de Taj Mahal. Zo groot, mooi en bijzonder. Ik hoop dat mijn foto's er nog zijn bij thuiskomst. Die virus was ik niet blij mee.

Nepal is anders dan Noord-India. Veel rustiger, schoner, huizen zijn iets beter qua bouw, mensen minder opdringerig, redelijk geurloos, prachtige bergen natuurlijk.

Tja, Noord-India is prachtig en ik denk dat er nog veel meer is te zien. Ik zou het iedereen aan willen raden. Al is het alleen maar om te zien hoe 'goed' wij het in Nederland hebben. Relatief? Misschien wel, want de mensen hier ogen 'tevreden'.

x Ilja

  • 20 Augustus 2010 - 06:10

    Henk:

    Hey meiden, Jullie vorig verslag had ik helaas gemist. Ik krijg namelijk geen berichtjes mee, dat jullie een verslag geplaatst hebben, maar ik ben nu gewoon maar eens op zoek gegaan en.....voila er stonden er 2.
    Jammer dat dat reisje in de bush min of meer int water viel, maar ik ben wel blij dat die treinreis naar india geen problemen opleverde. Ik denk dat 3 weken genoeg is om in dat soort landen te zijn, want aan het verslag te horen ben je blij geweest te zijn, maar verlang je naar de luxe van Nederland.
    Het was leuk jullie verslagen te lezen, maar hoop het over een paar dagen van jullie persoonlijk toegelicht te krijgen.
    Tot dan.

  • 20 Augustus 2010 - 07:19

    Robin:

    Wat zullen jullie heerlijk douchen en ontzettend lang slapen morgen. Veel gezien en beleefd en dat zul je je altijd herinneren. Het naar wat ik lees een hele mooie maar erg vermoeiende rondreis geweest. Tot morgen in Amsterdam groetjes papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2010

op weg naar het vliegveld

19 Augustus 2010

Delhi at last

19 Augustus 2010

De tocht van Nepal naar India

13 Augustus 2010

Stadstour Katmandu

13 Augustus 2010

pokhara
Esmee, Kirsten, Ilja

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 21340

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Thailand for dummies

29 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Omaruru Namib

12 Augustus 2012 - 02 September 2012

Olé

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

Budapest

21 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Chinaaaa

31 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: