Stadstour Katmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Stadstour Katmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Stadstour Katmandu

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

13 Augustus 2010 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Na een reis van ongeveer 8 uur zijn we aangekomen in de hoofstad van Nepal. Het is hier weer een beetje zoals in India, druk en chaotisch. De eerste dag hier hebben we een stadstour gedaan en een aantal dingen gezien. Als eerst een boedhistische Stoepa. het was de grootste die je hebt hier en hij was erg mooi.

Daarna zijn we naar een tempel geweest, waar weer zo'n zelfde crematie was als op de Ganges, alleen mocht je hier wel foto's maken en hebben we het gezien vanaf het begin. gelukkig was het lichaam wel in doeken gewikkeld en moesten we weg voor het vuur aan ging.

daarna zijn we naar het durbar square geweest, waar we als eerst zijn gaan lunchen. vanaf het dak waar we zaten kon je alle tempels op het plein zien, en dat waren er nog al wat. na het eten zijn we langs een aantal van die tempels gelopen die erg mooi waren.

Op dat plein was ook het huis van de levende godin. ze komt maar eens in de paar dagen naar buiten om zich te laten zien. er was net een nieuwe gekozen en ze was pas 5 jaar. ze moet daar blijven totdat ze voor het eerst bloed verliest (gewon door een wondje of menstrueert). en ze mag een keer per jaar naar buiten toe. Haar voeten mogen dan de grond niet aanraken. wij hebben het geluk gehad om haar te zien. ze kwam 30 sec naar buiten spuugde op het randje en was toen weer weg. haha. ze zag er niet echt gelukkig uit. Een beetje voor zich uitstarend en ogen hangend nog net niet huilen. Ik vond haar meer boos. maar voor ons het was wel geweldig om haar gezien te hebben.Ze blijkt niet altijd te komen (zei de gids ...) als laats nog naar 1 stoepa geweest. de oudste die er hier is. Helaas zien we weinig boedisten.
Er waren wel veel apen die vrij agressief waren werd ons verteld. En dat merkte Esmee wel toen ze even dichterbij stapte. Hij liet niet zijn tanden zien maar ging wel blazen. Rennen dus.

we hadden vanaf daar het uitzicht over de hele stad en dat is heel groot!!

's avonds erg moe dus vroeg gaan slapen.

de volgende dag zijn we om 1 uur wezen zwemmen in het zwembad van een ander hotel. dat was wel ff lekker. nadat we om kwart over 5 terug gingen in een kleine zusuki hebben we nog even rondgewandeld, maar we hebben niet echt wat leuks gevonden. 's avonds zijn wel lekker gaan eten in een pizzaria. dat was erg lekker, ik heb alleen niet de hele pizza opgegeten want ik ben nog niet helemaal lekker. daarna terug gelopen naar het hotel in het donker en het enige wat je zag waren alle autolampen die op je af kwamen. dus dat was snel lopen!!

groetjes. Esmee, Kirsten en Ilja

Helaas geen fotos kunnen uploaden

• 14 Augustus 2010 - 06:08

Gea:

Fijn om eindelijk weer van jullie te horen werd toch wel wat ongerust met al die overstromingen daar.....misschien hebben jullie er wel helemal geen last van maar toch!

Karamelle is in de nacht van 13 op 14 augustus bevallen 6 creme babies tot nu toe, t is nu even over 8 uur s morgens dus heb lange nacht achter de rug....

Veel pleizer nog,
    Knuffels van hier.

• 14 Augustus 2010 - 09:58

Yinke:

wat een leuke foto's

xxx Yinke

• 14 Augustus 2010 - 11:13

Robin:

Mooie foto's en zo'n grappig verhaal van een zwevende prinses van 5 jaar oud die op het randje spuugde hahahaha. Blij te horen dat het allemaal goed gaat maar het lijkt me toch een erg vermoeiende maar overweldigende reis. Nog een week belevenissen, veel plezier en maak er wat moois van groetjes papa

• 14 Augustus 2010 - 11:30

Mechteld&Geert:

Wat een verhaal weer! Leuke foto's en ja, nu ook met de meiden erop! Wat worden ze echte dames nu! Indrukwekkend maar ook een zielig verhaal van de levende godin. Als je pas 5 jaar bent en je wordt hiervoor op die leeftijd gekozen, heb je als kind weinig in te brengen. Andere culturen, andere gewoontes. Fijn dat Esmee weer beter gaat!!
    groetjes, Mech en Geert

• 14 Augustus 2010 - 13:00

Fatiha:

Wat een verhalen...kijk iedere keer weer op mijn mail voor een nieuw verhaal. Jullie maken wat mee!

Sterkte en veel plezier nog! Groetjes fa

• 15 Augustus 2010 - 05:26

Henk:

Hadden jullie ff nix te doen of zo?? Ik heb er maar ff een kop koffie bij gepakt.
    Gelukkig dat het weer beter gaat met Esmee.
    Ilja ook weer helemaal de oude? (want jij voelde toch ook een avond niet helemaal lekker?) Alleen Kirsten schijnt nergens last van te hebben. (houden zo!!!)
    Lullig dat jullie een foto maken van die oude mevrouw met haar Toko-tasje, net als ze tegen een boom loopt.
    Je had haar ook ff kunnen waarschuwen.
    Ik heb nu trouwens kramp in mijn nek, doordat de meeste foto's op hun zij lagen. Bedankt haha.
    Ik kijk uit naart volgende verslag.
    Groetjes

• 15 Augustus 2010 - 19:27

Richard Wiggers:

Ja schitterend, het is een mooi verslag. En ja: Boeddha zag het licht, dat kun je zo zeggen, hij raakte verlicht, ook in de betekenis dat hij een last kwijtraakte. Hij hoefde zich niet meer groot te houden, hij had zijn ego ontmaskerd.

• 17 Augustus 2010 - 09:44

Nathalie Buuf Nr.10:

wat een boeiende vakantie hebben jullie, als jullie thuis zijn hebben jullie nog een week nodig om bij te komen, haha.
    En voor het geval jullie aan school denken, er liggen boeken op jullie te wachten, haha

veel plezier nog