Ganges en reis naar Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Ganges en reis naar Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Ganges en reis naar Nepal

Door: ilja

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

08 Augustus 2010 | Nepal, Kathmandu

Hoi hoi alleemaal,
Gisterochtend om half vijf vertrokken om de zonsopgang te zien op de ganges. Met twaalf riksja's naar de oever. Onderweg veel bedevaartgangers om ons heen. Heel bijzonder. Luid zingend, op blote voeten met een stok waaraan een plastic potje hangt om het water van de Ganges in te doen. Sommige blijken wel 700 kilometer of nog veel te hebben gelopen. Augustus is een heilige maand in India.
Samen met Kirsten in de Riksja.
Onze ' bestuurder' vertelde van alles onderweg en we hoopten maar dat hij ook het verkeer goed in de gaten zou houden. Gelukkig na slechts een noodstop stapten we halverweg uit, want de straat was helemaal volgelopen met mensen, auto's, fietsen, scooters, brommers en alles wat je maar kunt bedenken.
De zonsopgang op de Ganges was prachtig. Badende mensen en veel brahmans (' priester') die onder een parasol aan het bidden zijn.
Het meest indrukwekkende was toen we weer aan wal waren. We werden afgezet bij een gedeelte waar ze overleden mensen verbranden. Het was bizar en enigzins schokkend om te zien. Er steekt nog een been uit! roept Kirsten. Tja, we zijn maar snel doorgelopen door de steegjes waar je schouder aan schouder de lokale bevolking op je af zag komen. al glijdende door de straten kwam de vuilnis lucht je tegemoet. Af en toe een koe ontwijkend liepen achter de gids aan.
"s Middags zijn we naar de plek geweest waar Buddha het ' licht' heeft gezien (zeg ik het zo goed Richard). Ook een bedevaartsoorts.
"s Avonds hebben we het Hindoe gebed bijgewoond. Echt indrukkendwekkend (kan het niet vaak genoeg zeggen). het zingen, dansen heel bijzonder, kleurrijk, ruikend naar wierook.
De volgende ochtend 7 uur richting Nepal. Busreis van 12 uur! Esmee is inmiddels ziek geworden (buikpijn). De reis was erg lang. Onderweg een paar gestopt, maar toen we bij het hotel aankwamen waren we erg blij. Wat een verademing. RUST. Al die toeterende autos achter ons gelaten. En de mensen heel erg vriendelijk, gastvrij. Esmee een kopje thee aangeboden en is gaan slapen. Gaat nu wel weer een beetje met haar. Kirsten vond de reis wat te lang volgens mij. Morgen naar de geboorte plaats van Buddha.

Groetjes Kirsten, Esmee en Ilja

• 08 Augustus 2010 - 16:30

Yinke:

zo Julie hebben al veel beleefdt XD
    het klinkt ook leuk

xxx Yinke

• 08 Augustus 2010 - 17:15

Mechteld En Geert:

Dit is (en wordt nog) een reis om nooit meer te vergeten. Heel erg vermoeiend lijkt me, maar als je eenmaal zo ver van huis bent wil je toch zo veel mogelijk zien! Wat me aan de foto's iedere keer weer opvalt zijn de kleuren!! Het is een kleurrijk land met een kleurrijke bevolking. Alleen, wij zien jullie er nooit op staan ;o) Maar dat zal zijn reden hebben schatten wij zo in! Prachtige foto's weer!
    Tot het volgende verslag!
    Mech&Geert

• 08 Augustus 2010 - 18:09

Henk:

Inderdaad fantastische foto's. Ik zocht nog naar 1 van de dodenverbranding, maar jullie hadden waarschijnlijk teveel haast om verder te komen. Met al die vuilnisluchtjes is het niet zo gek dat ze op de heilige plaatsen wierook branden. Zou dat misschien van oudsher de reden van wierook geweest zijn??????
    Wens Esmee beterschap van me en kijk alledrie uit met het eten en het water daar.
    Grrrrroetjesssss

• 08 Augustus 2010 - 18:59

Fam Madja:

hey,
    zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin!
    Fijn om te lezen.
    Met jullie huis alles ok, Vis leeft nog, haha

Veel plezier verder!

Groetjes Quincy, nathalie, joylynn en Damien

• 08 Augustus 2010 - 19:08

Je Zus En Cs.:

Hai meisjes. Leuk dat jullie de tijd nemen om iedereen zo regelmatig te informeren. De zin hiervoor zal na zo veel indrukken en vermoeiende trips niet altijd meer aanwezig zijn. Het lijkt me een fantastisch land al zullen de kudden mensen wel eens te verwensen zijn. Nepal schijnt ook heel bijzonder te zijn, ben benieuwd.

lfs

• 08 Augustus 2010 - 19:45

Robin:

Erg indrukwekkend maar ook beangstigend om te zien denk ik, mensen die 700 km lopen op een bad te nemen en doden die daar verbrand worden. Jammer dat Esmee niet lekker is geworden. Hoop dat ze gauw weer beter is. Jullie maken wel erg lange reizen in bus en trein, hoop voor jullie dat het wel een beetje confortabel is en dat je niet met de plaatselijke bevolking inclusief pluimvee reist. Veel plezier in Nepal en tot het volgende bericht, groetjes papa

• 08 Augustus 2010 - 23:20

Renéeeee:

Zoo, dat is nog eens indrukwekkend ! haha, zo te zien vermaken jullie je wel !
    Beterschap Es, !
    En nog veel plezier !
    x Renee

• 09 Augustus 2010 - 09:40

Ilona:

Ey Meiden,

Wat maken jullie een hoop mee zeg! Leuk hoor.
    Wel erg vermoeiend dat lange reizen tussendoor. Aan de foto`s te zien is het wel een hele bijzondere reis.

Hoe gaat het met je esmee?? Hoop dat je wat beter voelt en weer lekker kunt genieten!

Leuke foto bij de kameel Kir! Wat is ie groot zeg!

Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen. Leuk dat jullie dat allemaal bijhouden.

Tot snel
    XxX Iloon

• 10 Augustus 2010 - 11:47

Maria:

Het is vandaag 10 aug en ik betrap mezelf er op dat ik gewoon zit te wachten op het volgende verslag met foto´s Het is gewoon één spannend verhaal! Maar Il je mag nu wel weer terug komen hoor, Almere is toch niet zo gezellig zonder jou! Sorry dat ik je trouwens stoor maar ga je mee naar een Workshop taarten bakken begin okt? (moet ons nl al opgeven)Misschien kun jij een Indiaase versie maken...? Geniet ze verder en ik wacht op jullie verhaal zodat ik ook weer mee kan genieten. X Maria

• 10 Augustus 2010 - 20:33

Conny:

Hai meisjes, hoeist met jullie?. We lezen hier al twee dagen over hevige overstromingen en erger in de buurt van Kashmir. Zitten jullie inmiddels veilig in Nepal of hebben jullie te lijden onder het slechte weer. We zijn benieuwd, laat even wat horen

Lieve groetjes

• 11 Augustus 2010 - 09:08

Mariska!!!:

Hoi Ilja en dochters,
    Heb al jullie verhalen gelezen en de foto´s bekeken! Prachtig allemaal! Ik wil ook nr India! Heel veel plezier nog daar! X Mariska

• 11 Augustus 2010 - 15:16

Robin:

Jammer al een tijdje niets gehoord. Waarschijnlijk is Nepal op het gebied van internet nog niet zo ver als India. Hier veel verhalen in de krant over overstromingen en vermiste mensen in Noord India. Volgens mij is dat allemaal aan de kant van Pakistan, hoop het in ieder geval wel. Het zou erg vervelend zijn als jullie ook te maken zouden krijgen met dat noodweer. Hoop gauw weer wat te horen, liefs papa

• 13 Augustus 2010 - 10:40

Myrna:

Net even gekeken naar foto's van Pokhara, het is daar prachtig. Katmandu héél indruk wekkend en dat allemaal met een privé bus, super.
    Mooie reis verder:-)