Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Esmee, Kirsten, Ilja - WaarBenJij.nu

Jaipur

Door: olifantjeindia

Blijf op de hoogte en volg Esmee, Kirsten, Ilja

02 Augustus 2010 | India, Jaipur

Hallo allemaal!!
We zijn eergister veilig aangekomen in India. het was een zware reis van wel 24 uur! eerst 9 uur vliegen waarvan een tussenstop en daarna nog 7uur met de bus!!

het was een niet zo'n comfortabele bus en kirsten en ik zaten boven het wiel dus het was alleen maar hobbelen! en dat 7 uur lang om half 2 's nachts is nog eens wat, dan kun je dus niet slapen. aangekomen in jaipur zijn we eerst gaan ontbijten het was ondertussen al ochtend namelijk! gister voor het eerst de stad in geweest, we gingen naar een indische film! we gingen voor het eerst met een toek-toek, dat was wel leuk want we zaten met z'n 4en in een drie persoons toek-toek. de film zelf begrepen we niet echt maar het was wel leuk om te zien hoe die mensen hier in de film zitten, als er bijvoorbeeld iemand struikelt gingen ze heel hard lachen en allemaal klappen heel leuk om te zien. 's avonds na de film (die duurde namelijk 3 uur)naar een restaurant waarschijnlijk iets te vroeg daar aangekomen, ze moesten nameiljk alle regen nog weghalen want ze hebben hier geen putten! Toen we mochten zitten gingen we meteen drinken bestellen (water) dat hadden we namelijk wel nodig :). we kregen de kaart en daar stonden vooral recepten met kip op. het was dus niet moeilijk kiezen, het werd kip. ikzelf had gewoon kip, kirsten had ook kip (wat leek op worst) kippige worst, en mama had daal (linzen) het was allemaal erg lekker, tijdens het eten waren er ook drie mannen die de muziek speelden en daarbij twee danseressen die gingen dansen, erg vermakelijk.daarna met de overvolle toek-toek weer naar huis en lekker slapen. (esmee)

Met iets vertraging zijn we vertrokken vanuit Zurich. In het vliegtuig mijn eerste indische vegetarische maaltijd.Rijst met rode curry. Erg lekker en kan ik alvast even wennen aan de smaak.
De aankomst in Delhi half één zondagochtend 1 augustus 2010.Over een zacht rood/creme tapijt stapten we richting de douane. Het vliegveld was nagenoeg leeg. Redelijk vlot door douane. Behalve dan dat ik het formulier niet helemaal had ingevuld. Onze reisgroep hadden we vrij snel gevonden. Toen met de bagage door de schuifdeuren en daar stonden rijen mannen bijna allemaal traditioneel in het wit gekleed te wachten.Onze reisleider hield een bordje omhoog.
Alsof er een warme deken over ons heen viel, liepen we richting de bus. Door de hoge vochtigheid besloeg mijn lens van de camera. De geur buiten kan ik niet beschrijven. Vind het een beetje naar BBQ ruiken (mis ik dat in ieder geval niet).
Eenmaal in de bus zonder airco kregen we te horen dat de rit 7 uur zou duren. Tja, dat was even minder. Ik heb hooguit 1 uur geslapen. Toeterend, file rijdend de stad uit. Onderweg de eerste heilige koeien op de weg zien liggen, apen op de vangrail en heel veel vrachtauto's. Eenmaal bij het hotel konden we gelukkig even slapen tot één uur. (ilja)

Vandaag 2 augustus 2010
Wordt vervolgd.

Vandaag 2 augustus 2010
Hooooooooooooooooooooi, vandaag was een hele warme dag.
We gingen naar paleisen, was heel mooi .
Toen we klaar waren gingen we in de toektoek weer naar het hotel :)
EINDE(Kirsten):)
Als eerst reden we langs een muur waar de prinsessen vroeger gingen zwaaien, was erg mooi. We mochten er niet parkeren dus we konden alleen maar wat foto’s nemen. Daarnaar doorgereden naar het paleis van radjasthan. Was hele erg groot met een muur van 21 km eromheen. Erg mooi om te zien. Daar ook heel vlak langs de olifanten gelopen! Ze zijn zo groot. Na een anderhalf uur daar rond gelopen te hebben gingen we naar het volgende paleis. Het waterpalece. Het lag in het water dus dat was een beetje moeilijk om naartoe te gaan dus hebben we daar ook alleen maar foto’s genomen. Daarna naar iets gegaan met allemaal zonnen dingen en stenen waar je de tijd op kon aflezen erg interessant maar ik begreep niet alles. Daarna mochten we zelf kiezen wat we gingne doen, wij gingen terug naar het hotel het was namelijk bloedheet en het ging bijna regen, dat is namelijk een vast tijdstip van 4 tot 6. En dan moet je niet buiten zijn. Groetjes.


  • 02 Augustus 2010 - 13:24

    Nathalie Buuf Nr.10:

    hey dames,
    wat hebben jullie een reis achter de rug. Het is maar goed dat jullie niet alles wisten ,haha
    Geniet lekker samen!

  • 02 Augustus 2010 - 13:44

    Maria:

    Fijn dat jullie heel zijn aangekomen, vindt het nu al een avontuur om jullie verhalen te lezen. En wat de foto´s betreft...Wauw! Ik begin eindelijk te snappen waarom het India is geworden én...jaja...een olifant!!! Dikke X Maria

  • 02 Augustus 2010 - 14:06

    Gea:

    Nou na een "lange vermoeiende reis" zal het en is het zo te zien aan de foto's zeker de moeite waard. Geniet van al te moois dat jullie zien lieverds. En ik geniet een beetje mee als ik de foto's zie en jullie verslag lees!

    Knuffels Gea + cats

  • 02 Augustus 2010 - 15:39

    Robin:

    Hoi daar, wat een verhalen en wat een reis. Die busreis deed me een beetje denken aan de treinreis vanuit Cairo maar dan nog minder comfortabel. Reageer een beetje laat want zat steeds op jullie profiel te kijken en daar zie je niet dat er al reisverslagen en foto's zijn geplaatst. Erg mooi allemaal,schitterend paleis en apen op de vangrail. Ook al olifanten gezien? Veel plezier verder nog, ik blijf jullie volgen (was er graag bij geweest). Met de dieren gaat het heel erg goed. Nina weet niet beter en vermaakt zich prima en de cavia's maken het ook goed en worden 's avonds vertroeteld door Colette (dochter van Kim), die is helemaal gek met ze. Wel een beetje vermoeiend met 5 amerikanen in huis, vooral Dolly is een beetje druk, maar het went. Nogmaals heel veel plezier en ik kijk met belangstelling uit naar de volgende verhalen en foto's. Groetjes Robin

  • 02 Augustus 2010 - 15:49

    Robin:

    Jullie hebben ook al een olifant gezien, zag hem op de foto bij het paleis. Hoe is het weer bij jullie, warm las ik maar hoe is het met de moeson (veel regen? of valt dat mee?). Hier is vandaag ook de moeson begonnen, het heeft tot een uur geleden de hele dag geplenst van de regen. Beetje jammer voor die Amerikanen die vandaag en morgen Amsterdam bezoeken. Nogmaals veel plezier en groetjes vanuit almere

  • 02 Augustus 2010 - 16:24

    Lieke_P:

    zo te horen is het wel leuk =D
    op de ver*piepte* busreizen na dan
    ik werk komende dagen veel, maar hoop wel alles te kunnen lezen =D
    nog veel plezier daaro
    xx.

  • 02 Augustus 2010 - 17:52

    Myrna:

    Wat een mooie beelden, nu al. Ik kan niet wachten op de rest. Geniet ervan!

  • 02 Augustus 2010 - 19:29

    Ilona:

    Jeetje nu al zo veel gedaan en gezien. Gaaf hoor, aan de foto`s te zien is het wel erg mooi daar. En wat een cultuur verschil zeg! Wat een lange reis is het geweest ook, hadden jullie wel een comfortabel vliegtuig? Leuk dat jullie naar een film geweest zijn, dan zie je idd wat van hoe de mensen daar leven. Ben benieuwd wat jullie de volgende dagen gaan doen. Ik blijf jullie volgen. En veel foto`s maken he! Liefs Iloon

  • 02 Augustus 2010 - 21:20

    Mechteld&Geert:

    We hebben alles gelezen! Wat een verhalen en indrukken al na een paar dagen. Mooie foto's ook! Jullie zullen wel erg moe geweest zijn. Nog last van het tijdsverschil? Ook wij blijven jullie avonturen volgen!Mech&Geert

  • 02 Augustus 2010 - 21:53

    Nelly:

    Hoi Ilja,Esmee en Kirsten, Mooie foto's en een leuk reis verslag. Hoop dat jullie een hele fijne tijd hebben daar. Liefs en groetjes,
    Martin en Nelly

  • 02 Augustus 2010 - 22:40

    Henk:

    Hoi hoi meiden, "spuit 11 geeft ook modder" Gisteren had ik nog gekeken en nix gezien en vandaag ben ik de laatste met een reactie.
    Uiteraard zijn de commentaren dan ook allemaal al gegeven die door mijn hoofd flitsten toen ik jullie verslagen las.
    Wil er alleen aan toevoegen dat ik het erg leuk vind hoe jullie elk op je manier verslag doen.
    Keep up the good work. Ik kijk uit naar het volgende verslag en uiteraard foto's. Grrroetjes

  • 03 Augustus 2010 - 02:45

    Robert:

    Hallo lieve zus en nichtjes,
    Wat hebben jullie in een korte tijd al veel beleeft en ondernomen. Het reisverslag is zeer uitgebreid en leuk om te lezen.
    Ik kan met jullie verhalen, India, waarschijnlijk, van mijn lijst met avontuurlijke reisplannen, schrappen, alhoewel, Hindoecultuur ken ik, maar boedistische- nog niet, die wil ik zeker een keer opzoeken.
    Reisen is altijd zwaar, het maakt niets uit, een korte vlucht van 2 uur binnen Europa duurt, voor je gevoel, net zo lang als die lange vlucht van 24 uur naar een ander werelddeel, of niet dan?
    Vervoer, eten en overnachten in je bestemmingsland is anders dan je thuis gewend bent, beter dan in Nederland vind je bijna niet, ons klimaat, het eten, je huis en vooral de infrastructuur zijn in Holland perfect. Bedenk heel goed, tijdens moeilijke momenten en wanneer je de andere gewoontes in een vreemd land ervaart, zoals hun hygiene, samen eten met vliegen en bacterieen, het verouderde vervoer en noem maar op, dat het voor deze mensen niet anders kan en jij, als toerist, het bij hun beter hebt dan zijzelf.
    Ik geef deze reisen altijd de titel, 'servival of the fittest', waarbij je aller zwaarste momenten juist de mooiste belevenissen en herinnering worden.
    Geniet van al het mooie wat deze cultuur te bieden heeft, ik blijf jullie volgen.
    Kussiesss xxx Robert

  • 10 Augustus 2010 - 11:46

    Myra:

    fantastisch reisverslag. leuk om jullie reis te mogen volgen. Geniet en laat alle beelden, geuren en geluiden lekker binnen komen. liefs myra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2010

op weg naar het vliegveld

19 Augustus 2010

Delhi at last

19 Augustus 2010

De tocht van Nepal naar India

13 Augustus 2010

Stadstour Katmandu

13 Augustus 2010

pokhara
Esmee, Kirsten, Ilja

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 21337

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Thailand for dummies

29 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Omaruru Namib

12 Augustus 2012 - 02 September 2012

Olé

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

Budapest

21 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Chinaaaa

31 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: